tisdag 4 oktober 2011

Rising Sun Jago...

...jaa, så heter han! Efter att nu inte haft en kull på snart 3 år närmar det sig nu med stormsteg.
 
Den tilltänkta hanen är JCh SAR Rising Sun Jago BH DNA-CP, en hane jag haft ögonen på sedan han kom till Schweiz som en lite valp år 2004 från kenneln Rising Sun kennel i Minnesota, USA i en kull på åtta valpar. Lite historia då varför jag haft koll på Jago sedan dess, jag har var nämligen i kontakt med Becky på Rising Sun 2002 då jag var så intresserad av att ta in semin från Jagos tjusiga pappa CH WTCH Spring Fever of Rising Sun ”Nick” RTDc DNA-CP – Most Promising started Aussie at the 2003 National Specialen. 2006 ”Nick” blev High Combined Open Dog på ASCA specialen. Att det inte blev honom berodde helt enkelt på att jag då även ville ta in semin från ännu en hane i närheten och jag fann aldrig någon tillräckligt intressant kandidat vid det tillfället. Jagos mamma är PCH WTCH Rising Sun’s True Blue Skyler ATCH (Agility Trial Champion) CDX RTDc GV-E-OP JV-E-OP RV-E OP (AKC) DCX OA OAJ (NADAC) EAC EGC EJC (AHBA) HTD I HRD II, både Nick och Skyler bor på Rising Sun kennel.

Men nu till Jago, vem är han då? Jaa ni, inte är han ett dugg mindre intressant än sina föräldar, han har verkligen hunnit med en hel del i sitt aktiva liv.

Jago är född 17 februari 2004 så han går snart in på sitt åttonde år, en kraftfull, färgstark blue merle kille med det lilla extra. En Aussiekille som fått möjligheten att pröva på det mesta och han fullkomligt älskar att arbeta. Tillsammans med sin matte Brigitte är de aktiva inom bl a lydnad, spår, IPO men framförallt är det numera räddningen som upptar deras tid mest. Sen gillar han förstås att leka... alltid redo för det...

Gör ett besök på hemsidan för mer information och foton!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar