tisdag 27 maj 2014

Valpplaner...

Sitter på Arlanda väntar på flyget som skall ta mig vidare till Spanien, via London... Ja, vänta nu, jag ska inte åka till Spanien för att para denna gång. Visst vore det trevligt, men där har jag tyvärr inte funnit några lämpliga kandidater ännu ☺️

Näe, men som det ser ut nu blir det en resa till Schweiz även denna gång och redan i slutet av juli eller i augusti. Kanel har nämligen börjat fälla!!! För er som hoppats på underbara Jago även denna gång säger jag tyvärr... Men jag tror inte att valet av denna herre gör er besvikna 😉
En kille som jag mer eller mindre följt sedan han tillverkades i USA för drygt 5 år sedan. Jag var då så vansinnigt förtjust i han som då skulle komma att bli denna kulls far! HC HTCh WTCH Ad Astra Magnum Force PATDcs RTDcs HTAD IIIcsd HRDIIIs HTDIIIs RLFIIIs HXAcsd JS-N GS-O RS-O!!! En sån där hane som, kan man säga har det lilla extra😉 Isharas mamma är Liitle Blue River's Charming Crystal, en fin och frisk tik på 10 år som har många fina agilityresultat genom åren, hon håller även på med Urban search (letar reda på specifik människa i städer mm).

Men vem är då han? Låt mig presentera Little Blue River's Ishara Iesha!!! En blue merle hane från en kull på 9 valpar, 5 hanar och 3 tikar. Ishara är en social, stabil, självsäker och trevlig kille som har många järn i elden. En mångfacetterad kille såsom sin far, han och matte  Monica håller på med Urban search, en mycket duktig spårhund är han. Agility tävlar dom i, dom tränar även räddning från vatten, utställd med Excellent. Lite kort om grabben! Sitter och skriver på mobilen, vilket jag inte är helt bekväm med ;0) Ett par eller flera foton kanske? Varsågoda!!

Hasta la vista!!

1 kommentar:

  1. Glad to see that Kanel will be back in Switzerland :-))
    Brigitte and Jago

    SvaraRadera