tisdag 24 april 2012

DNA prover PRA...

...jaa, ni som följt mig genom åren har förstått att jag allt eftersom DNA testar mina hundar mot diverse ärftliga sjukdomar, då framförallt ögonsjukdomar då det är de som går att DNA testa, so far.

För mig känns det som min skyldighet att som uppfödare att testa mina avelsdjur mot det som testas kan. Varför inte använda oss av de verktyg som finns? Att inte dubblera en defekt gen känns som en självklarhet för mig.

Hur som! Nu har jag fått PRA svaren från Optigen på både Diam och Kanel och det var ju toppen! Fria, båda två! Det betyder att alla valparna i den kommande Chokladkullen kommer att vara MDR1 +/+, HSF4 fri, PRA fri och så inväntar jag även svaren från CEA... Härligt härligt!

Förstå! Nu är Kanel på dygn 58... <3

4 kommentarer:

  1. Låter ju helt underbart! Kram till er

    SvaraRadera
  2. Härligt!! Nu är det inte långt kvar :) !!! Så SPÄNNANDE så :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, spänningen är OLIDLIG!! ;o)
      Kramen

      Radera